سخنگوی صنعت آب از تلاشهای هدفمند برای ایجاد التهاب و سیاسیکردن مسئله آب در کشور خبر داد و گفت: برخی با ارسال پیامکهای جعلی و انتشار شایعات درباره صادرات آب، بهدنبال برهمزدن آرامش جامعه بودند، اما با اطلاعرسانی دقیق رسانهها این سناریوها خنثی شد.
به گزارش اقتصاد و فناوری ، عیسی بزرگزاده، سخنگوی صنعت آب، در گفتوگویی با اشاره به حساسیت فزاینده جامعه نسبت به بحران آب، اظهار کرد: خشکسالیهای پیاپی و شرایط اقلیمی موجب شده نگاه ویژهای به بخش آب کشور معطوف شود. خوشبختانه رئیسجمهور نیز با صراحت و شفافیت درباره مسائل زیستمحیطی سخن میگوید و همین امر مسیر اطلاعرسانی را برای ما تسهیل کرده است.
وی با تأکید بر نقش تعیینکننده رسانهها در شکلگیری آگاهی عمومی افزود: امروز اطلاعرسانی بخش آب بهصورت شفاف، گسترده و ملی انجام میشود و شهروندان بیش از گذشته نسبت به مصرف آب حساس و آگاه شدهاند. ارزیابیها نشان میدهد میزان مصرف آب در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ تا ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است؛ نتیجهای که بخشی از آن حاصل اطلاعرسانی مؤثر رسانههاست.
بزرگزاده با اشاره به تلاش برخی جریانها برای ایجاد حاشیه گفت: ما توانستیم موضوع آب را کاملاً در مسیر اجتماعی و فنی نگه داریم و مانع از سیاسی شدن آن شویم. در مقاطعی، پیامکهایی مشکوک در استانهای مرزی ارسال شد که از «سهمیهبندی آب» خبر میدادند یا شایعاتی درباره صادرات آب خوزستان به کویت مطرح شد. هدف از این اقدامات، برهمزدن آرامش عمومی و سیاسیکردن یک مسئله حیاتی بود.
او تصریح کرد: با اطلاعرسانی بهموقع و همکاری رسانهها، این شایعات بیاثر شد. آب مسئلهای زیرساختی و مربوط به رفاه ۸۰ تا ۹۰ میلیون ایرانی است؛ درد مشترکی که جدا جدا درمان نمیشود. همه ما در یک کشتی نشستهایم و سرنوشت آبی کشور به هم گره خورده است.
منبع: تسنیم





