گفتگوی اختصاصی اقتصاد و فناوری با “مهندس رضا نواز سرپرست تحلیل دادههای کسب و کار در دپارتمان مارکتینگ دیجی کالا”

مهندس سینا رضانواز در گفتگو با اقتصاد و فناوری گفت: در جلسه امروز که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، موضوع یکپارچه سازی فعالیت تیمهای مختلف در دپارتمانهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: سه عامل مهم موفقیت در اجرای یک ایده: شناخت و درک حوزههای ارتباطی با مخاطبان، تامین نیازها و خواستههای آنان و تحلیل دادههای حاصل از رفتار مشتریان میباشد که میبایست توسط تفکری استراتژیک پیش برده شود.
مهندس رضانواز در ادامه گفت: صاحبان کسب و کارها با رعایت این سه اصل میتوانند ایده خود را به بهترین شکل به سرانجام برسانند و در نهایت با رعایت بهرهوری و داشتن رویکرد تحلیلگری، تجربه ارزشمندی را برای مشتریان به اجرا بگذارند و در کنار شاخص های کمی، شاخصهای کیفی کسب و کار خود را نیز رشد دهند.
سرپرست تحلیل دادههای کسب و کار مارکتینگ دیجی کالا در پایان گفت: پیشنهاد من به استارتاپها این است که شرایط کسبوکار خود و جامعه را در نظر بگیرند و با توجه به آن رویکرد صحیح را اتخاذ کنند. بطور مثال اگر دسترسی به بازارهای بینالمللی برای آنها سخت یا پیچیده است در ابتدا میتوانند به صورت عمودی رشد کنند و پس از اطمینان از زیرساختها، پیشرفت و تجربه کافی در کسب و کارشان، رشد افقی داشته باشند و سپس وارد بازارهای بینالمللی شوند.
مرجان محمدتقی/ خبرنگار اقتصاد و فناوری