روزنوشت بازاریابی ۲۸ / بازاریابی دیجیتال

فرامرز حیدری : (کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)
با سلام
عزیزان همراه از شما بایت همراهی تون کمال تشکر رو دارم و خواهش من این هست که وقتی با هم در مسیر موفقیت بازاریابی قدم برمی داریم نظرات و نکات سازنده شما برای ما هم راهگشا باشد. در این شماره ما قصد داریم تا به معرفی کتاب بازاریابی دیجیتال را برای شما معرفی کنیم. امیدوارم که مورد پسندتون واقع بشه .
معرفی کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال
این کتاب برای مدیران و مدیران آینده که نیاز به ارتقای دانش خود درباره بازاریابی دیجیتال دارند تدوین شده است. از دیدگاه راهبرد بازاریابی، این کتاب بازاریابی دیجیتال را با توجه به مساله انتخاب راهبرد شرکت بررسی میکند. گام نخست در بازاریابی دیجیتال شناخت شرکت و برند خود است. گام دوم قراردادن محتوا و کلیدواژهها و در وب سایتتان است تا در صورت جستجو قابل دسترسی باشند. گام سوم استفاده از سایر پلتفورمهای توزیع محتوای دیجیتال اعم از ایمیل، رسانههای اجتماعی و موبایل به منظور ارائه آن محتوا به مشتری است. موضوعات پایانی در کتاب بر اهمیت مدیریت دادهها و حریم شخصی تمرکز میکنند. نگارنده نحوه ساخت پایگاه دادهها و ایجاد سازمانی که کیفیت دادهها را در مرکز امور خود قرار داده مورد بررسی قرار خواهد داد. این رویهها به اندازه پلتفورمهای توزیع محتوا برای موفقیت بازاریابی دیجیتال موفق نخواهد شد. نگارنده پس از ایجاد یک پایگاه داده با دادههای با کیفیت به اختصار کاربرد تجزیه و تحلیل در بازاریابی دیجیتال را توضیح خواهد داد. پس از مطالعه این کتاب باید تصور خوبی از چگونگی دستیابی به یک راهبرد یکپارچه برای مدیریت بازاریابی دیجیتال داشته باشید. هرفصل با فهرستی از مراحل عملی برای شروع اجرای راهبرد بازاریابی دیجیتال و نیز سوالات مورد بحث و اصطلاحات کلیدی پایان مییابد.
اولین ویرایش کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال که به قلم خانم پروفسور دبرا زاهای می باشد، توسط انتشارات اکسپرت پرس در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده و از برترین کتابهای در حوزه بازاریابی اینترنتی می باشد. ترجمه کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال برای علاقه مندان به حوزه بازاریابی اینترنتی به فارسی تهیه شده است تا کمبودهای موجود در بازار کتابهای تخصصی این زمینه را تا حدودی رفع کند. کتاب ترجمه عنوان اصلی Digital marketing management می باشد.
مطالعه کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری (رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی، ام بی ای و دیگر رشته ها) و کلیه علاقه مندان و فعالان صنعت توصیه می کنم. از جمله مزایای این کتاب بیان مطالب به صورت کاربردی و جذاب می باشد. کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین کتابها با موضوع بازاریابی اینترنتی است که با نگاهی تخصصی و حرفه ای نگاشته شده است.
نکته حایز اهمیت این است که میان اجزای بازاریابی مجازی شامل؛ بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی شبکه های اجتماعی یک رابطه منطقی وجود دارد. بازاریابی شبکه های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی است، بازاریابی اینترنتی نیز جزء مهمی از بازاریابی الکترونیکی بوده و در نهایت بازاریابی الکترونیکی در دنیای دیجیتال به وقوع می پیوندد. بازاریابی دیجیتال ابزارها و راهکاری بیشتری را نسبت به بازاریابی الکترونیکی در بر می گیرد.
فهرست کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال :
• پیشگفتار مترجمین و درباره نویسنده
• فصل اول-چگونه به اینجا رسیدید؟ تعاریف و پیش زمینه
• فصل دوم-تفکر راهبردی در رابطه با بازاریابی دیجیتال
• فصل سوم-طراحی وب سایت
• فصل چهارم-بازاریابی موتورهای جستجو (سئو)
• فصل پنجم-بازاریابی ایمیلی
• فصل ششم-بازاریابی رسانه های اجتماعی و موبایلی
• فصل هفتم-مدیریت ارتباط با مشتری و نقش رهبری در بازاریابی دیجیتال
• فصل هشتم-مسایل قانونی؛ حفظ حریم اطلاعات، امنیت و مالکیت معنوی
• فصل نهم-پایگاه داده مشتری و تجزیه و تحلیل داده ها
• فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی دیجیتال-نتیجه گیری
نویسنده:
دبرا زاهای
مترجم:
سمیرا رحمانی فاروحی
انتشارات: اندیشه احسان
اقتصاد و فناوری
استاد حیدری بسیار مطالب جالبی بود ممنونم از شما
درود بر شما
با سلام و ادب خدمت شما و تشکر بابت نشر این مطلب زیبا و کاربردی