روزنوشت بازاریابی ۱۳/ ۳ آذر ۱۴۰۳

فرامرز حیدری : (کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)
در این هفته در مورد یک شخصیت مهم در حوزه بازاریابی با شما عزیزان صحبت میکنم…امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.
دیوید اگیلوی (David Ogilvy)
یکی دیگه از بهترین فروشندههای جهان، بازیگر معروف کمپینهای تبلیغاتی رولس رویس، دُو، شویپس و هاتاوِی هست که کار خودش رو با قدمهای کوچیک تو حوزه دستگاههای اجاق گاز شروع کرد. اون توی کارش انقدر خوب بود که شرکتی که باهاش کار میکرد، ازش خواست تا یک دستور العمل متنی بنویسه و اون رو بین باقی اعضای تیم هم پخش کنه.
جملههای انگیزشی و پرمفهوم زیادی از دیوید اگیلوی گفته میشه. مثلا:
بزرگترین اشتباه یه فروشنده، اینه که حوصله مشتری رو سر ببره. هرکاری میتونید بکنید تا بیشتر باهاشون صحبت کنید. هرچی بیشتر بمونید، بهتر مشتری رو میشناسید و قابل اعتمادتر میشید.
دیوید مکنزی اگیلوی (David Mackenzie Ogilvy) در ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در بریتانیا متولد شد و در ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۹ درگذشت. او در کنار بزرگانی مانند دکتر گالوپ (بنیانگذار موسسه گالوپ)، ریموند رابیکم و استنلی رزور از پیشگامان تبلیغات مدرن به شمار میرود. او در ابتدا برای موسسه گالوپ کار میکرده و در ادامه تصمیم میگیرد، شرکت تبلیغاتی خود را بنیانگذاری کند. دیوید مکنزی اگیلوی (به انگلیسی: David Mackenzie Ogilvy) در ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در بریتانیا متولد شد و در ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۹ درگذشت. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد. در سال ۱۹۶۲ مجله تایم او را جادوگر تبلیغات معرفی نمود. او تحصیلات خود را در کالج فتس در ادینبرگ شروع نمود و پس از آن به دانشگاه آکسفورد رفت ولی هیچگاه تحصیلات خود را به اتمام نرسانید. پس از رها کردن آکسفورد به پاریس رفت و در آشپزخانه هتل مجستیک مشغول به کار شد. فشار و خستگی باعث شد به انگلستان برگردد و به فروش اجاق گاز، آن هم به صورت خانه به خانه بپردازد. در سال ۱۹۳۵ یک راهنما برای فروش اجاق گاز تهیه نمود که بعدها مجله معتبر فورچون آن را برترین راهنمای فروش تاریخ معرفی نمود.
کتاب های دیوید اگیلوی
اقتصاد و فناوری/
.
از مطالب ارزنده ای استفاده شده
سپاس ازشما
درود بر شما…
خیلی عالی و آموزنده
سلام و درود
مقاله جذاب ولی نیمه تمامی بود!!! مکنزی چه راه کارهای برای فروش گاز داده بود ؟ تجربیات او بیان نشده بود،ما به یک مفهوم کلی بسنده کرده بودیم و اگر با چند روایت از اصولی که باعث شده بود او را پدر تبلیغات بنامند بیان شده بود هم باعث فیض خواننده از مقاله و هم اثرگذاری بلند مدت در ذهن مخاطب شده بود و بلکن باعث میشد مخاطب بیشتر به این صفحه برای بیش افزایی دانشش سر بزند
تلاش شما ستوده است انشالله که این پیام بتواند کمک بهتری هم به شما و هم مخاطبان تشنه دانستن کند
درود بر شما
انشاالله…
ارادتمند