روزنوشت های بازاریابی ۱۰؛ / ۱۲ آبان ۱۴۰۳

فرامرز حیدری : (کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)

فرامرز حیدری هستم و در این هفته در مورد انجمن بازاریابی آمریکا با شما عزیزان صحبت میکنم…امیدوارم مورد پسندتان واقع شود…

یک مرکز حرفه‌ای متشکل از اساتید بازاریابی است که در سال ۱۹۳۷ میلادی در امریکا تاسیس شد. این مرکز با هدف بررسی تئوری‌های مدیریت بازاریابی در سطح آکادمیک (دانشگاهی) و علمی تاسیس شد. انجمن بازاریابی امریکا، بزرگترین تشکل بازاریابی در دنیا است. این انجمن بیش از ۳۰ هزار نفر عضو دارد. این افراد در سراسر دنیا با انجمن همکاری دارند، آموزش می‌دهند و مطالعه در حوزه بازاریابی می‌دهند.
این انجمن بیک سازمان هدایت کننده و منبع اساسی برای بازاریاب‌ها و دانشگاهیان است. انجمن ازاریابی امریکا از همه تئوری‌ها و اعضای خود به لحاظ علمی حمایت می‌نماید. پشتیبانی از تئوری‌های خلاقانه و کمک به حوزه‌های عملیاتی در روند تغییرات بازارها و بررسی اطلاعات و ارتباطات ارزشمند از وظایف این انجمن می‌باشد.

مأموریت انجمن بازاریابی آمریکا AMA
انجمن بازاریابی آمریکا یک سازمان حرفه‌ای برای راهنمایی و هدایت علمی و عملی از افراد و سازمان‌ها جهت توسعه علم بازاریابی در سراسر جهان است. در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر می‌گردد.
نقش اساسی انجمن بازاریابی امریکا ایجاد تالارهای گفتگو جهت ارتباط میان افراد و پرورش علم بازاریابی به صورت مشاکتی و فراهم آوردن منابع، ابزار، آموزش و پشتیبانی از تئوری‌های علمی و عملی بازاریابی به عنوان یک رهبر در سراسر دنیا است. این مرکز به عنوان مرجع خوبی برای تعریف مفاهیم تخصصی بازاریابی مورد توجه پژوهشگران است. در پایگاه پارس‌مدیر نیز از اطلاعات تخصصی این مرکز به صورت گسترده استفاده می‌شود.
تاریخچه پیدایش انجمن بازاریابی آمریکا
در سال ۱۹۱۵ همایش کلوپ‌های وابسته تبلیغاتی جهان برگزار شد. یک گروه از مدرسین بازاریابی (تبلیغات) انجمن ملی مدرسین تبلیغات را بنا نهادند. بحث اولیه پیرامون تعریف تبلیغات و مطالعه تبلیغات بود. نام گروه به انجمن ملی مدرسین بازاریابی و تبلیغات تغییر کرد و نهایتا بر روی گسترش بازاریابی، همکاری مربیان رشته‌های مختلف از جمله اقتصاددانان و حسابداران، تمرکز کردند. حدود ۱۵ سال بعد یک سازمان دوم به نام جامعه بازاریابی آمریکا بنیان نهاده شد و به علم بازاریابی اختصاص داده شد.

نخستین رئیس این مرکز در هنگام پیدایش آن بیان کرد نیاز به پیدا کردن راه‌هایی داریم که هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهد. او نگرانی خود را درباره انتقادهای وارده به بازاریابی ابراز کرد. همچنین از علاقه خود برای پیدا کردن ابزار و دستگاه‌های مفید در بازاریابی سخن گفت. این دو سازمان به طور مشترک مجله بازاریابی را در سال ۱۹۳۶ به چاب رساندند. سپس در سال ۱۹۳۷ ادغام شدند تا انجمن بازاریابی آمریکا را تشکیل دهند. در سال‌های آغازین مرکز انجمن در دانشگاه ایلینوی بود و سرانجام با افزایش کارکنان حرفه‌ای، دفتر اصلی به شیکاگو منتقل شد.
انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Association)، انجمنی تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۳۰٬۰۰۰ عضو بوده‌است. این انجمن شامل ۷۶ شاخهٔ حرفه‌ای و ۲۵۰ شاخهٔ دانشگاهی است.
تأسیس این انجمن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد؛ جایی که با ادغام دو انجمن فعال آن زمان در زمینهٔ بازاریابی (انجمن ملی مدرسان بازاریابی و انجمن بازاریابی آمریکا American Marketing Society))، این انجمن تشکیل شد.
در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر می‌گردد

انجمن بازاریابی آمریکا چگونه شکل گرفت
در سال ۱۹۱۵ همایش کلوپ های وابسته تبلیغاتی جهان برگزار شد.
یک گروه از مدرسین بازاریابی (تبلیغات) انجمن ملی مدرسین تبلیغات را بنا نهادند. بحث اولیه پیرامون تعریف تبلیغات و مطالعه تبلیغات بود. نام گروه به انجمن ملی مدرسین بازاریابی و تبلیغات تغییر کرد و نهایتا بر روی گسترش بازاریابی، همکاری مربیان رشته های مختلف از جمله اقتصاددانان و حسابداران، تمرکز کردند.
انجمن بازاریابی آمریکا چگونه شکل گرفت…
حدود ۱۵ سال بعد یک سازمان دوم،” جامعه بازاریابی آمریکا” بنیان نهاده شد و به علم بازاریابی اختصاص داده شد.
لوئیس واوون توضیح داد که اولین رئیس «پاول نیستروم» بیان کرد که: نیاز به پیدا کردن راه هایی داریم که هزینه های بازاریابی را کاهش دهد، و نگرانی خود را درباره انتقاد های وارده به بازاریابی ابراز کرد و از علاقه خود به پیدا کردن ابزار و دستگاه های مفید در بازاریابی سخن گفت. این دو سازمان به طور مشترک مجله بازاریابی را در سال ۱۹۳۶ به چاب رساندند، و در سال ۱۹۳۷ ادغام شدند تا انجمن بازاریابی آمریکا را تشکیل دهند. در سال های آغازین مرکز انجمن در دانشگاه ایلینوی بود و سرانجام با افزایش کارکنان حرفه ای، دفتر اصلی به شیکاگو منتقل شد.
انجمن بازاریابی آمریکایی یک انجمن تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۰۰۰/۳۰ عضو دارد دانشنامه این انجمن ۷۲ فصل تخصصی و ۲۵ فصل دانشگاهی در سراسر ایالات متحده دارد. انجمن در سال ۱۹۳۷ از ادغام دو انجمن به نام های انجمن ملی مدرسین بازاریابی و جامعه بازاریابی آمریکایی بنا نهاده شد. همچنین این انجمن تعدادی کتاب و رساله پژوهشی نیز به چاپ می رساند. این انجمن ژورنال بازاریابی، ژورنال پژوهش در بازاریابی ، ژورنال سیاست های عملی بازاریابی و اخبار بازاریابی را به چاپ می رساند.

تشکیلات
انجمن بازاریابی آمریکایی هیئت مدیره دارد و یک گروه مشاورانی که هر سال طی انتخابات اعضا تعیین می شوند. دفتر اصلی انجمن در شیکاگو قرار دارد. روس کلین در سال ۲۰۱۴ بعنوان مدیر عامل این انجمن انتخاب شده است.
کنفرانس ها
بر طبق راهنمای جهانی در دانش بازاریابی، انجمن بازاریابی آمریکایی میزبان تعدادی از کنفرانس ها، آموزش ها و رویداد های مجازی است که برای بازاریابان، پژوهشگران و اعضا آکادمی با هر درجه شغلی تدارک می بیند. کنفرانس دانشگاهی بین المللی انجمن بازاریابی آمریکایی برای دانشجویانی که در حال فارغ التحصیلی بودند، موقعیت های بیشماری از بازاریابی رقابتی را در طی ۳ روز آخر هفته فراهم می آورد.

انجمن بازاریابی آمریکا تعریف قبلی خود از بازاریابی را در سال ۲۰۰۴ میلادی تغییر داد و در تعریف سال ۲۰۰۴ خود، ارزش برای مشتریان و روابط مشتری را گنجاند. علاوه بر آن، در این تعریف، بازاریابی به عنوان یک وظیفه سازمانی تعریف شد. این مقاله با در نظر گرفتن تحقیقات بازاریابی خدمات و بازاریابی رابطه مند به عنوان نقطه شروع، بحث را به سطح بازاریابی عمومی گسترش می دهد و به تجزیه و تحلیل منطق زیربنایی تعریف سال ۲۰۰۴ بازاریابی که توسط انجمن بازاریابی آمریکا تایید شد، می پردازد. این مقاله در پایان به این نتیجه می رسد که استفاده از این اجزای تعریف در تحقیقات فعلی به خوبی پایه ریزی نشده است. همچنین، در پایان مقاله نتیجه گیری می شود که بازاریابی را نمی توان تنها به عنوان یک وظیفه سازمانی در نظر گرفت. با اتکای بر تحلیل تعریف بازاریابی فوق، مجموعه ای از گزاره ها در مورد دامنه و محتوای یک تعریف جایگزین برای بازاریابی که توسط گرونروس(۲۰۰۶) مطرح شده است، تبیین می شود. در خاتمه، بر اساس این تحلیل ها و مجموعه گزاره ها، تعریف جایگزین برای بازاریابی، بر اساس مفهوم وعده و با عنوان تعریف مدیریت وعده ها که از سوی گرونروس پیشنهاد شده است نتیجه گیری شده و الزامات آن برای تحقیقات بازاریابی و فعالیت های بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد.

پایگاه خبری اقتصاد وفناوری

3 نظر برای "روزنوشت های بازاریابی ۱۰؛ / ۱۲ آبان ۱۴۰۳" ارسال شده
  1. با سلام و ادب خدمت شما و تشکر بابت نشر این مطلب و تشکر از حمات دوستانی که برای این سایت انجام میدهند..ارادتمند فرامرز حیدری

    1. مدیر گفت:

      سلام و عرض خدا قوت
      متشکرم
      انشالله شاهد موفقیت های روزافزون شما باشیم…

  2. سعیده صدری گفت:

    بسیار عالی و کاربردی بود، خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *