روزنوشت های بازاریابی ۷ / ۲۱ مهر ۱۴۰۳

فرامرز حیدری : (کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)


فرامرز حیدری هستم و در این هفته در مورد بازاریابی داخلی با شما عزیزان صحبت میکنم…امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.
مدیریت منابع انسانی و بازاریابی داخلی

نویسنده :تینا میشرا دارای مدرک دکتری در مدیریت است.
ترجمه :دکتر زهره شرعی/دکتر مجید اسدی/فرامرز حیدری
این کتاب مفاهیم کلیدی بازاریابی داخلی و ارتباط با مدیریت منابع انسانی تعهد کیفیت خدمات بازارگرایی و غیره را توضیح می‌دهد. مدل‌های مختلف منابع انسانی برای تعریف بازاریابی داخلی کافی نیستند. بنابراین نیاز به تمرکز بر روی مدل و مفاهیم کلیدی مدیریت منابع انسانی و بازاریابی داخلی و اینکه چگونه به موفقیت سازمانی کمک می‌کنند وجود دارد.این شامل انگیزه تحقیقات بازاریابی داخلی، تقسیم بندی داخلی، حفظ کارکنان، هماهنگی بین عملکردی و برندسازی داخلی است.
نیاز فعلی مدیریت منابع انسانی، پیوند مدیریت منابع انسانی شیوه‌های بازاریابی است که بازاریابی داخلی نامیده می‌شود .
بازاریابی داخلی نقش برجسته‌ای در موفقیت سازمان ایفا می‌کند.
این کتاب به دانش آموزان شاغلین استارت آپ‌ها و مربیان کمک می‌کند تک نگاری تحقیقاتی است که به سازمان کمک در مورد آینده مدیریت مردم همچنین توسعه سازمانی تصمیم گیری کند.

این کتاب برای بازاریابی و همچنین رشته منابع انسانی است.زیرا بازاریابی داخلی ادغام بازاریابی و مدیریت منابع انسانی است .
با توجه به تکنولوژی جدید جهانی شدن و آزادسازی نیاز و تقاضای بازار نیز در حال تغییر است.بنابراین درک روندهای جدید در کاربرد منابع انسانی ضروری است .بنابراین باید انگیزه و رضایت مشتریان داخلی را ایجاد کرد و آنها رابازاری ومهارت محور کرد.
بازاریابی داخلی
بازاریابی داخلی موثرترین رویکرد استراتژی وفرایند برای ارتقای سیستم سازمانی است.تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی در صنعت هتل داری زیمباوه بررسی شده است. استراتژی مشتری محور برای بهبود عملکرد سازمانی است .بسیاری از تحقیقات تایید کردند که بازاریابی داخلی کارایی افراد سازمانی را افزایش می‌دهد.که منجر به عملکرد مالی می‌شود هیچ ابزار اندازه‌گیری ایده آلی برای ارزیابی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد مالی به دلیل تعریف متنوع آن وجود ندارد .
ابعاد بازاریابی داخلی
قبل از اجرای بازاریابی داخلی، درک خواسته‌های کارکنان و ارائه خدمات مناسب برای استقبال از ایده‌های آن‌ها اهمیت زیادی دارد. توسعه روابط نزدیک، فرهنگ کار مثبت و روحیه تیمی از جمله عناصر کلیدی در بازاریابی داخلی هستند. این ابعاد می‌توانند در هر سازمانی به کار گرفته شوند و به بهبود عملکرد و سودآوری کمک کنند.

اهمیت بازاریابی داخلی
در قرن بیست و یکم، سازمان‌ها با چالش‌های متعددی مواجه هستند؛ از جمله اختلالات اقتصادی ناشی از انقلاب تکنولوژیکی، افزایش عدم اطمینان در بازارهای جهانی و بحران‌های پیچیده‌ای که رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند. در این شرایط، بازاریابی داخلی به عنوان یک ابزار استراتژیک برای تقویت هویت برند و ایجاد روابط مثبت با کارکنان به کار می‌رود
بازاریابی داخلی نه تنها بر رضایت کارکنان تأثیر می‌گذارد بلکه به افزایش عملکرد آن‌ها نیز کمک می‌کند. شرکت‌ها باید به دنبال ایجاد محیطی باشند که در آن کارکنان احساس مسئولیت کنند و توانایی‌های خود را برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان به کار گیرند
چالش‌ها و فرصت‌ها
سازمان‌ها باید ارتباطات مؤثری را درون خود برقرار کنند تا تغییرات لازم را در پاسخ به نیازهای بازار و خواسته‌های کارکنان ایجاد کنند. این امر مستلزم همکاری بین بخش‌ها و ایجاد یک سیستم ارتباطی قوی است که به انعطاف‌پذیری و پاسخگویی به تغییرات کمک کند.

سخن آخر
بازاریابی داخلی به عنوان یک رویکرد نوین در مدیریت منابع انسانی و بازاریابی، نیازمند توجه جدی است. با توجه به چالش‌های موجود، سازمان‌ها باید بر روی توسعه روابط داخلی، تقویت فرهنگ کار و ایجاد سیستم‌های ارتباطی مؤثر تمرکز کنند تا بتوانند به موفقیت‌های پایدار دست یابند. این رویکرد نه تنها به ارتقای عملکرد سازمان کمک می‌کند بلکه باعث ایجاد تصویر مثبت از سازمان در جامعه نیز خواهد شد.

دوستانی عزیز که متن ترجمه شده و لاتین کتاب را تمایل دارند تهیه کنند, میتوانند از طریق ایمیلfaramarzheidary1362@gmail.com در تماس باشند.
پایگاه خبری اقتصاد و فناوری/

22 نظر برای "روزنوشت های بازاریابی ۷ / ۲۱ مهر ۱۴۰۳" ارسال شده
  1. AmirHossein گفت:

    بسیار عالی جناب حیدری عزیز

  2. محمد گفت:

    باسلام.مطالب سایت بسیار مفید و کاربردی بود🙏🌹❤️

  3. امیر زارع زاد گفت:

    نکات جالبی بود که تا بخال نشنیده بودم و بسیار مفید

  4. Fatemeh.rc گفت:

    بسیار عالی🙏🏻

  5. محمدرضا بهرامی گفت:

    جناب حیدری عزیز مثل همیشه عالی

  6. حامد ارمان گفت:

    جناب حیدری بسیار مفید و ارزشمند بود

  7. مجتبی محمد حسینی گفت:

    سلام. بسیار عالی آقای حیدری .استفاده کردیم

    1. مدیر گفت:

      درود
      خوشحالم که مفید واقع شد..

  8. فریدون گفت:

    درود خدمت شما و دست مریزاد به شما و قلم خلاق تون
    زیبا کار آمد و کاربردی بابت تحقیق در حوزه مربوط و انتشارش از شما سپاسگزارم

  9. علیرضا صمیمی گفت:

    مفید و عالی ،مرسی

  10. علی شاپری گفت:

    جناب حیدری بسیار عالی انشالله بتونیم در ادامه هم از نکات آموزنده شما بهره ببریم

    1. مدیر گفت:

      با سپاس
      خوشحالم مفید واقع شده..

  11. با تشکر از تمامی عزیزان که ما را در این امر حمایت میکنند و با نظرات خودشون به ما کمک میکنند…با تشکر و ارادتمند فرامرز حیدری

  12. خاتمی گفت:

    خیلی عالی جناب آقای حیدری ، بسیار کاربردی و قابل فهم.
    برداشتی که من داشتم در ارتباط با رابطه بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی که امیدوارم درست باشه:
    بازاریابی داخلی تلفیقی از بازاریابی و مدیریت منابع انسانیست.اگر منابع انسانی بتواند پاداش،توانمندسازی و آموزش و امنیت شغلی کارکنان را فراهم کند قطعا کارکنان وفاداری و رضایت شغلی خواهند داشت و اعتماد به مدیریت در آن ها گسترش می یابد.
    تمامی این موارد می تواند کیفیت خدمات،رضایت مندی و وفاداری مشریان را که تشکیل دهنده بازاریابی خارجیست به همراه داشته باشد.

    1. مدیر گفت:

      درود بر شما
      بسیار سپاسگزارم
      موفق باشید…

  13. نیک یار گفت:

    بسیار مفید و عالی بود، انشالله موفقیت های آتی🌹🌹

  14. F.m گفت:

    بسیار عالی ، ممنون از شما

  15. مسعود حیدرلکی گفت:

    اقا فرامرز گل
    تنت به ناز طبیبان محتاج مباد.
    به امید موفقیت.

  16. مریم گفت:

    مرسی از انتشار این مطلب پخته و قوی

  17. محمدحسین گفت:

    مشخصه زحمت کشیدین . انشاالله موفق و موید باشید……….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *