۴ هزار و ۵۰۰ قلم کالای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده ارزان شدند

پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد مدرن – آقای موسوی گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا در چند مرحله اجرا شده است که اکنون در مرحله چهارم هستیم. این طرح به ایجاد فضای شفاف در کل زنجیره تولید تا فروش در خرده فروشی کمک می کند.
موسوی گفت: مرحله اول این طرح را با کالاهایی همچون آب معدنی شروع کردیم و قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان قیمت تولیدکننده روی آن درج شد در حالی که قیمت این کالا بیش از ۶ هزار تومان بود با الزام سود ۲۶ درصدی اکنون به ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی رسیده است.
به گفته معاون سازمان حمایت،قانون گذار در این طرح سود واحد تولیدی، شرکت‌های پخش و خرده فروشی‌ها را پیش بینی کرده و بر این اساس حداکثر سودی که باید بر قیمت تولیدکننده اضافه شود در کالاهای سرمایه ای ۲۰ درصد و در کالاهای مصرفی ۲۶ درصد است و برای میوه هم ۳۰ در صد در نظر گرفته شده است.
 طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا در ۶ مرحله اجرا می شود که تاکنون ۷ هزار قلم کالا مشمول این طرح شده اند. سازمان امور مالیاتی مبنای دریافت مالیات را از قیمت روی کالا تعیین می کنند.
تمامی عرضه کنندگان مکلف هستند در هر مقطع و هر مرحله از کار تولید و عرضه کالا، قیمت مورد نظر خود را از طریق درج قیمت حتما به اطلاع مصرف کنندگان برسانند.
موسوی می گوید: برای اجرای کامل این طرح بازرسان اصناف بر کار خرده فروشی ها نظارت دارند و تخلفات رصد و پیگیری می شود.
در ادامه برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درستی نائب رئیس اتاق اصناف گفت: ایراد این طرح این است که مصرف کننده باید ماشین حساب داشته باشد تا قیمت نهایی را در مغازه حساب کند. پیشنهاد ما این بود که علاوه بر قیمت تولیدکننده، قیمت فروش هم روی کالا درج شود تا کف قیمتی مشخص باشد.
به گفته درستی،  برای اجرای این طرح باید کار کارشناسی بیشتری انجام می گرفت و نظر بخش خصوصی هم در آن لحاظ می شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *