یادگاری از خمس … / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

بعد از پایان بازی استقلال و آلومینیوم در اراک که با تک گل مهدی قائدی، به اتمام رسید، چشم ها در تبریز بود. یادگار امام، پر بود از تماشاگر و هیچ صندلی خالی، در ورزشگاه دیده نمی شد. غوغا و شور و شوق تماشاگران تبریزی، کابوسی شد برای زرد پوشان دیار زاینده رود و یادگاری که از خمس در یادگار امام برای طرفداران، به جا ماند!
…………………………………………………….
در یکی از تاکتیکی ترین و فنی ترین بازی های لیگ بیست و دو، پاکو خمس، توانست بر تیم صدر نشین فصل، غلبه کند. شاید بتوان برد پاکو خمس مقابل ژوزه مورایس را یکی از دیدنی ترین و به یاد ماندنی ترین برد های لیگ این فصل، به شمار آورد.
از همان آغاز دیدار، مشخص بود که شب سختی در انتظار شاگردان مورایس است. آمار بازی در بین دو نیمه، نشان از برتری نسبی و محسوس تراکتور بر حریف خود می داد.
در نیمه دوم، ریکاردو آلوز، به همگان اثبات کرد که نابغه بودن خود در ارسال پاس ها را هنوز فراموش نکرده است؛ یک پاس بی نظیر که گوستاوو واگنین را در موقعیت تک به تک قرار داد و در نهایت، یک پنالتی که نصیب تی تی ها شد!رضا اسدی، توپ را به دروازه پیام نیازمند چسباند تا از هم تیمی خود یعنی محمد عباس زاده، در رقابت آقای گلی، جا نمانده باشد! هر دو با ده گل،آقایان «آقای گل» لیگ برتر، محسوب می شوند.
این برد تراکتور، کادویی ناقابل بود به سرخابی های پایتخت و شلیکی بود به قلب سپاهان!
تراکتور با دشت این سه امتیاز مهم، در رده پنجم، چهل و دو امتیازی شد تا به گل گهر، بیش از پیش، نزدیک شده باشد. گل گهر، پس از خروج ژنرال، در دومین بازی بدون او، به ذوب آهن باخت تا سعید الهویی، نگران روز های گل گهر بی امیر شود!
در پایان فصل، اگر سپاهان قهرمان نشود و یکی از دو تیم پایتخت یعنی استقلال یا پرسپولیس، به مقام قهرمانی برسد، تیم قهرمان، باید مدیون و ممنون پاکو خمس باشد!
حالا تی تی ها، در کنار پیکان و فولاد، جزء معدود تیم هایی هستند که توانسته اند سپاهان صدر نشین و در اوج را شکست دهند. خوشبین ترین هوادار تراکتور، فکرش را نمی کرد که با خروج قربان بردیف در نیم فصل اول که هنوز به طور کامل تمام نشده بود و ورود پاکو خمس به تیم، چنین نتایج درخشانی رقم بخورد. تراکتوری ها، این روزها بسیار خوشحال هستند و این عملکرد، یادآور روز های خوب گذشته در یادگار امام است!
خمس تیمی ساخته که میل طبع هواداران باشد و همانا که چنین است! رؤیاهای پاکو خمس، همچنان ادامه دارد و چه بسیار نیکو که خمس در ابتدای راه است!
هنر خمس، ساختن بازیکن است؛ بازیکنانی با معیارهای فوق العاده! ریکاردو آلوز زیر نظر خمس، تبدیل به ستاره شد و عنوان «بهترین پاسور لیگ» در اختیار ریکاردو آلوز می باشد. بهترین گلزنان لیگ، محمد عباس زاده و رضا اسدی، راه دروازه های تیم ها را پیدا کرده اند و تبدیل به مهاجمان شش دانگ شده‌اند؛ و این است هنر خمس! مردی که ریشه اسپانیایی دارد و اصالت تیکی تاکا در رگ های او جاریست!
تمجید و تحسین از او، بسی ناکافی است! خمس و تیمش باعث شدند تا ماراتن مسیر قهرمانی میان سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس، با هیجان و آدرنالین فراوانی، دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *