پیشتازی ایران به عنوان قطب پزشکی منطقه/ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت ایران در عرصه پزشکی از جهت خودکفایی در تولید ۹۹ درصد داروها در داخل، بی‌نیازی به خارج در عرصه پیوندهای چشم، کبد، درمان بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تولید ۴۰ درصدی تجهیزات پزشکی و غیره سبب شده به یکی از قطب‌های علمی و پزشکی در منطقه و جهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد و فناوری , به نقل از خبرنگار حوزه سلامت ایرنا: کشورمان همگام با کشورهای پیشرفته در حوزه پزشکی دستاوردهای ازرشمندی دارد و چندین دهه است که به عنوان الگوی ارتقای سلامت در منطقه از سوی سازمان جهانی بهداشت برتر شناخته شده همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند: علیرغم همه تحریم ها، در حوزه پزشکی و سلامت جزو پیشتازان هستیم.

بر اساس آمارهای موجود از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروزه بیش از ۹۰ درصد از نیاز بیمارستان‌های کشور را شرکت‌های داخلی و دانش بنیان تهیه می‌کنند. اکنون واحدهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور بیش از ۱۰ هزار نوع وسیله پزشکی در کلاس‌های مختلف، تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

ایران در حوزه های مختلف ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در حوزه داروسازی نیز پیشرفت های فراوانی را داشته است که در زمینه‌های مختلف طراحی و ساخت قابل رویت هستند.

کسب رتبه نخست تولید دارو در سطح منطقه، تولید ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز و و صادرات دارو از جمله داروهای بیوتکنولوژی، خودکفایی در ساخت انواع واکسن، ریشه‌کنی فلج اطفال و سایر بیماری‌های فراگیر، پوشش واکسیناسیون از ۳۰ به ۱۰۰ درصد از دیگر دستاوردهای علمی در شاخه پزشکی محسوب می‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان انقلاب پزشکی نام برد.

منبع : ایرنا
رقیه نوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *