نمایشگاه کتاب تهران / سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مدرن۲۱ , نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی تهران با قوت همچنان برپاست. به همین بهانه سری به نمایشگاه زدیم و به غرفه های مختلف سرک کشیدیم تا از حال و هوای نمایشگاه با خبر شویم.
در بدو ورود به نمایشگاه با غرفه ریحانه ها روبرو شدیم که خیلی درخور توجه بود . خانم مسئول این غرفه دراین باره اظهار داشتند که با گل و هدایایی مانند شال و روسری و شکلات و هدایای دیگر از نوجوانان و جوانان محجبه تقدیر بعمل می آید و همچنین از خانم های کم حجاب هم با گل و شکلات پذیراییمی شود.

در غرفه ناشران کتابهای پایه با یکی از غرفه داران به گفتگو نشستیم. ایشان استقبال مردم از نمایشگاه را خیلی ضعیف اظهارکردند و اینکه خیلی از ناشران کتاب امسال در نمایشگاه شرکت نکردند .همچنین واگذاری بن کتاب بصورت مجازی را از علل رکود بازار دانستند و افزودند اگر بن کتاب به صورت حضوری در نمایشگاه به خریداران ودوستداران کتاب داده میشد استقبال گرم تر ودر نتیجه فروش بیشتر میشد. وی همچنین اضافه شدن کتابفروشان به نمایشگاه مجازی را از دیگر علل رکود بازار کتاب امسال عنوان کردند. قبلا فروش فقط توسط ناشر انجام میشد ولی در حال حاضر , فروش بین ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر تقسیم شده است.

یکی دیگر از ناشران کتاب هم علت استقبال کم مردم را گرانی قیمت کتابها دانستند واظهار داشتند ناشران نقشی در افزایش قیمت کتاب ندارند.

قابل ذکر است نمایشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱ برای مراجعه کنند گان باز است .

مرجان محمدتقی / سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *