مشترکان خانگی سالانه هزار و ۲۰۰ تومان بابت بیمه می‌پردازند

پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد مدرن – مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: افرادی که مصرف برق آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد برق الگوی هر منطقه باشد و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی باشند، در صورتی که اسناد بیاورند، مشمول تعرفه رایگان خواهند بود.

بیشتر بخوانید

به گفته سخنگوی صنعت برق، تعرفه قبض کمتر از ۲ هزار مشترک، بیش از ۵ میلیون تومان است که مصرف این افراد ۲۰ تا۷۰ برابر الگوی مصرف است و افزایش در تعرفه و کنتور هوشمند خواهند داشت. مجلس و دولت با توجه به بند‌ “ی” تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به تدریج روند یارانه پرداختی در بخش برق را کاهش می‌دهیم.
او می‌گوید: برنامه‌ای با ابلاغ وزیر نیرو برای پیک تابستان تدوین شده، هر میزان ظرفیتی که برای توزیع برق در تابستان نیاز باشد برای حداقل کردن محدودیت‌ها به کار می گیریم. در این راستا تا پایان تابستان برنامه‌هایی همچون، تاسیس حدود ۴ هزار و ۲۵۶ نیروگاه جدید، ارتقاء یک هزار و ۱۱۳ مگاوات نیروگاه‌های موجود از طریق سیستم خنک کننده، ۵۰۱ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر موجود در مدار تولید قرار خواهند گرفت، تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و شبکه انتقال از جمله برنامه‌هایی برای به حداقل رساندن محدودیت هاست.
عبدالامیر یاقوتی مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مبلغ قبض برق ۷۵ درصد از مشترکان خانگی که زیر الگوی مصرف استفاده می‌کنند، در این قبض‌های جدید تغییری نمی‌کند.
قبض برق
به گفته مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق، شرکت بیمه برای رسیدگی به پرونده‌ها تعداد نفرات خود را افزایش داده. طی یک ماه گذشته از ۸۰ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه حدود ۱۲ هزار پرونده رسیدگی و هزینه ۴ هزار پرونده نیز پرداخت شده. از دو ماه گذشته شرکت بیمه گذار انتخاب و روند پرداخت آغاز شده. در روند پرداخت هزینه مشکلی وجود ندارد و مهم‌ترین مشکل ورود شماره شبا اشتباه توسط متقاضیان است. براساس برنامه مدون شده، ماهانه باید به ۱۵ تا ۲۰هزار پرونده رسیدگی و امیدواریم تا پایان تیر مجموع پرونده ۱۴۰۰بسته شود.
قبض برق جدید
او میگوید: طبق قانون موظف هستیم سقف پولی که مردم بابت بیمه می‌پردازند را پرداخت کنیم. مجموعا ۳۰ میلیون مشترک خانگی و ۵ میلیون مشترک تجاری داریم؛ بنابر این از مردم به ازای هر ماه ۱۰۰ تومان از مشترک خانگی می گیریم و هزار تومان از مشترک تجاری و از مشترکان روستایی ۵۰ درصد از همین نسبت را دریافت می‌کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *