طعم گس گلزنی… / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

طعم گس گلزنی…
آبی های پایتخت، در چند هفته اخیر، با حاشیه های عجیب و غریبی، رو به رو شدند؛ از حذف احتمالی در آسیا تا شبی که فتح الله زاده، قافیه بازی را به قربانزاده و طرفداران باخت. با وجود تمامی این حواشی، استقلال و ساپینتو، با سرسختی و جنگندگی، حتی بهتر از قبل به راه خود ادامه می دهند و حریفان را یکی پس از دیگری، از پیش رو بر می دارند. یکی از سه تفنگدار این فصل استقلال، مهدی قائدی است که قصه این فصل، برای او فرق ها و تفاوت های بسیاری دارد.
………………………………………………..
باشوی کوچک که در دومین بازی به عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب تیم اضافه شد، دست به درخشش زد؛ به ثمر رساندن یک گل و گرفتن یک پنالتی، سهم او از نبرد در انزلی بود. بعد از آن بازی، مهدی قائدی، به طور دقیق در هفده هفته، طلسم شد و توپ هایش راهی به دروازه رقبا، پیدا نمی کرد تا او در برهوت و کویر خشک گلزنی، مانده باشد.
اما داستان رؤیایی و تولد دوباره باشوی کوچک، از بازی در تقابل با مس کرمان آغاز شد. از هفته نوزدهم تا هفته بیست و چهارم، قائدی، مرد اول و ستاره خط حمله تیم ساپینتو بود. هشت بازی و هفت گل، رکورد خارق‌العاده و استثنایی مهدی قائدی در لیگ بیست و دو است. هر چند که این آمار، می توانست بهتر شود؛ اگر او در بازی با نفت مسجد سلیمان، پنالتی اش را تبدیل به گل می کرد، عدد هفت جایش را به عدد هشت می داد.
قائدی، در حال گذراندن روز های خوب است؛ و حالش با استقلال، بسیار خوبتر! شاید قائدی لیگ بیست و دوم، بهترین نسخه قائدی در طی فصول اخیر بوده؛ حتی او، از فصلی که استراماچونی، سکاندار تیم بود، با کیفیت تر بازی می کند و چه بسا که قائدی با طعم پرتغالی، بی نظیر تر از قائدی با طعم ایتالیایی!
مهدی قائدی، موتور گلزنی آبی هاست؛ چرا که اگر او، راه بیفتد و پایش به گل زدن باز شود، در واقع یک تیم را راه انداخته است.
قائدی و محبی، هواداران استقلال را یاد زوج سال های نه چندان دور آبی ها می اندازند؛ زوجی متشکل از سیاوش اکبر پور و رضا عنایتی که هنوز عنوان بهترین زوج لیگ برتر را به یدک می کشند.
دستپخت ساپینتو،به مذاق طرفداران خوش آمده؛ استقلال روی دور برد افتاده و ساپینتو می داند که این پنج هفته، چقدر مهم و حیاتی است. مرد پرتغالی همانند هم وطنش و یحیی، از اوضاع و احوال سخت در هفته های آینده خبر دارد که اگر غفلتی از او و تیم سر بزند، از قافله مدعیان عقب خواهد ماند! پنج بازی و پنج فینال و چشم و سوی هواداران به قائدی و ستاره های دیگر تیم!
استقلال، بازی ها را می برد و با بهترین شکل ممکن، دست به این کار می زند؛ به هجومی ترین و تهاجمی ترین حالتی که امکان دارد!
باشوی کوچک، آقای گل آبی پوشان است؛ و تنها دو گل با آقای گل لیگ، فاصله دارد. حالا استقلال که هم امتیاز سپاهان شده و یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد، در جاده قهرمانی، قدم بر می دارد!
رهبر خط حمله استقلال، به دنبال تکرار است؛ تکرار بازی های درخشان و عملکرد درخشان! تکرار سر خوشی ها و شادی های پس از گل! و حتی شاید تکرار قهرمانی فصل گذشته!
رگ های باشوی کوچک، دوباره از خون پر شده است؛ خونی تازه برای زدن گل و برای در پیش گرفتن انگیزه های از دست رفته!
قائدی به روز های خوب و در اوج خودش برگشته؛ ولو عالی تر از روزهای اوج! او، اکنون در اوج آسمان هاست؛ غرق در شادی و خوشحالی و گل…

معین احمدوند / باشگاه خبرنگاران آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *