شهرکی با اشتغالزایی ۳ هزار نفری، دو سال منتظر صدور مجوز است

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.
امیررضا ثابت پی متولد ۱۳۵۰ که جزء کارآفرینان ملی کشور (دارای ۱۱ کارخانه) است و اکنون ۳ هزار کارگر دارد، گفت: می‌خواهیم یک شهرک خصوصی مواد غذایی با هدف ۳ هزار شغل پایه و با بودجه شخصی در قم تاسیس کنیم. روی این طرح چهار سال کار کردیم و دو سال است که درخواست مجوز برای تاسیس داده ایم. سال اولی که درخواست دادیم با هزار میلیارد تومان این طرح به اتمام می‌رسید، اما اکنون به ۴ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
درخواست ما برای یک زمین بایر ملی ۴۰۰ هکتاری است که می‌خواهیم برای اولین بار نمایشگاه بین المللی مواد غذایی کشور و یک دانشگاه علمی کاربردی موادغذایی، به علاوه یک مجموعه گردشگری در داخل آن ایجاد کنیم. نامه نگاری‌های مختلفی را انجام داده ایم. اولین نامه نگاری مربوط به استانداری قبلی قم بود که به ما استعلامات ۷ گانه از جمله آب، برق و … دادند.

در دولت جدید نیز مجددا اقدام کردیم. نماینده استان قم (آقای زاکانی) نیز از این طرح بسیار استقبال کردند. شهریور امسال که ایشان شهردار تهران شدند هر چه نامه نگاری کردیم پاسخ ما را ندادند. دو نماینده دیگر شهر قم نیز جواب ما را ندادند. نهاد ریاست جمهوری هم جواب ندادند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفتند اگر کسی بخواهد با بودجه شخصی اش، ۳ هزار شغل ایجاد کند، برای او فرش قرمز پهن می‌کنیم.
این عدم همکاری‌ها ادامه پیدا کرد تا جایی که به معاونت سرمایه گذاری و اقتصادی قم رسید. از طرف دیگر نیز رئیس کل صنایع قم ما را به شرکت شهرک‌ها ارجاع دادند. در آنجا نیز تاحدودی همکاری کردند و قول‌های مساعدی دادند، اما گفتند ابتدا باید مجوز زمین را از استانداری بگیرید. اما بعد از دو سال هنوز مجوز نگرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *