شنبه های بازاریابی/ خط مشی های قیمت گذاری کالاهای جدید

فرامرز حیدری هستم(کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)

بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام
در این ستون تصمیم دارم تا برای شما از حال و هوای مباحث مهم در بازاریابی بحث و صحبت کنیم.امیدوارم مورد پسندتون باشه ،این مباحث شاید نواقصی داشته باشه ، خوشحال میشیم ما رو در برطرف کردن نواقصمون کمک کنید.با تکرار این موارد در مورد بازاریابی امید آن است که موارد فوق مورد استفاده تمام افراد جامعه قراربگیرید.
امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید .
مبحث امروز ما در مورد خط مشی های قیمت گذاری کالاهای جدید هست.
بازاریابی چیست؟
بازاریابی به طور کلی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک کسب‌وکار برای جذب مشتریان و فروش محصولات یا خدمات خود انجام می‌دهد.

بازاریابی دارای انواع مختلفی است:
بازاریابی صنعتی/بازاریابی مصرفی/بازاریابی عصبی/بازاریابی چندسطحی/بازاریابی پارتیزانی/بازاریابی مویرگی/
بازاریابی چریکی/بازاریابی دهان به دهان/بازاریابی اینترنتی/بازاریابی تک به تک/بازاریابی شبکه‌ای/
بازاریابی ویروس‌وار/بازاریابی سیستماتیک/بازاریابی مفهومی/ بازاریابی ترکیبی/ بازاریابی ارزشی/بازاریابی پیامکی/

بازاریابی ویروس وار:
روشی از بازاریابی دهان‌به‌دهان آنلاین است که همانند ویروس زیستی، ویروس رایانه‌ای یا میم اینترنتی در شبکه اجتماعی، ایمیل و شبکه‌های موبایل به صورت متن، تصویر، کلیپ، فیلم کوتاه، تصویر متحرک انجام می‌گیرد.

روش‌های قیمت‌گذاری کالا و خدمات همیشه یکی از مهمترین مباحث در دنیای فروش و بازاریابی بوده و هست. نحوه یا روش قیمت‌گذاری محصول و خدمت، از عواملی است که حتی می‌تواند میزان موفقیت یک کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد. روش‌های قیمت‌گذاری کالا در حسابداری در واقع فرآیندی است که طی آن ارزش کالا یا خدمات به طور دستی یا اتوماتیک مشخص می‌شود. تاثیر نحوه قیمت‌گذاری به حدی برای یک کسب و کار اهمیت دارد که می‌تواند میزان فروش و میزان سود یک واحد اقتصادی را کاملا دستخوش تغییر کند.
چگونه قیمت‌گذاری کنیم؟ مهم‌ترین نکته در فرایند قیمت‌گذاری
قبل از تعیین قیمت نهایی محصولات و خدمات، باید بعضی از سوالاتی که اهمیت خیلی زیادی دارند را از خودتان پرسیده باشید. این سوالات در پروسه نحوه قیمت دادن به مشتری شامل موارد زیر هستند:
۱. آیا قیمت محصول و خدماتی که در نظر گرفته اید، مزایا و ویژگی‌های محصول با قیمت همخوانی دارند؟
۲. چه زمانی باید در استراتژی قیمت‌گذاری برای افزایش یا کاهش قیمت محصولات اقدام کرد؟
۳. چه زمانی بهترین فرصت برای فروش محصولات و خدمات با قیمت ارزان است؟
۴. تغییر قیمت در محصول یا خدمات چه بازخوردی در بازار خواهد داشت؟

روش کره گیری (سرشیرگیری) در قیمت‌گذاری چیست؟
روش سرشیرگیری یکی از پرکاربردترین مدل‌های قیمت‌گذاری محسوب می‌شود. روش کره گیری که یکی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری محسوب می‌شود ارتباط مستقیمی با انحصار در ارائه محصول یا خدمت مورد نظر دارد. زمانی که محصول شما رقیبی ندارد، آن را با قیمت بالا به بازار ارائه می‌کنید، سپس زمانی که محصول یا خدمت شما رقیبی پیدا کرد قیمت را کاهش می‌دهید. آنچه باعث می‌شود این استراتژی قیمت گذاری یک راهبرد منطقی به نظر برسد این است که معمولا برای چنین محصولی تقاضای زیادی وجود ندارد که بخواهیم با قیمت پایین بخش زیادی از این تقاضا را جذب کنیم. طبق تجربیات، این روش در نحوه قیمت‌گذاری کالا و خدمات جدید کارآمدی لازم را دارد.

2 نظر برای "شنبه های بازاریابی/ خط مشی های قیمت گذاری کالاهای جدید" ارسال شده
  1. مسعود حیدرلکی گفت:

    عالی بود استاد

  2. مسعود حیدرلکی گفت:

    مثل همیشه آموزنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *