روزنوشت های بازاریابی ۳/ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

فرامرز حیدری : (کارشناسی ارشد کسب و کار گرایش بازاریابی)


من فرامرز حیدری در این ستون تصمیم دارم تا برای شما از حال و هوای بازاریابی و شگردهایش در ایران حرف بزنم.
واقعیت امر اینِ است که هر وقت صحبت از بازاریابی میشه ناخودآگاه میریم سمت فیلیپ کاتلر عزیز که بعنوان پدر بازاریابی در دنیا شهرت دارد. اصولا کتاب‌ها و مقالات ایشان در دانشگاهای بزرگ دنیا در حال تدریس است و خوب در ایران هم این قضیه به قوت خودش باقیست.
در مرحله اول قصد دارم کتاب‌های ایشان را معرفی کنم و در قسمت‌هایی هم مباحث مربوط به کتاب‌ها که چالش برانگیزاست را مطرح کنم…لطفا شما هم مشارکت کنید و در ادامه ما را به سمت جلو سوق دهید…ممنون از همراهی شما…
در مرحله دوم عنوان ها و سر فصل هایی که در کتاب‌های ایشان وجود دارد را مورد بحث قرار میدهم…
تمام بازاریابی های شرکت‌ها چه در دنیا و چه در ایران و حتی اپلیکیشن های موجود، بازاریابی در فضای مجازی ،…همگی نشئت گرفته از تئوری ها و نظریات فیلیپ کاتلر عزیز است….
لذا ما با شخص مهمی در دنیا روبرو هستیم…
ایشان جزء تاثیرگذارترین افراد در حوزه مارکتینگ هستند.

فیلیپ کاتلر از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است. وی ۳۴ جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌است. کتاب اصول بازاریابی، همچنان به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به شمار می‌رود.
او دارنده درجه استاد ممتاز «اس سی جانسون و پسر» رشته بازاریابی بین‌المللی است و این درجه را در دانشکده مدیریت دانشگاه نورثوسترن دریافت کرده‌است. کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار دشوار می‌داند. وی بر اساس انچه کاتلریسم خوانده می‌شود معتقد است که بازاریابی بخشی از فلسفه مدیریت مدیران است. مدیران باید با شناخت نیازهای مشتریان، برای آنان ارزش افزوده بیافرینند و رضایت آنان را به‌دست بیاورند تا نهایتاً بتوانند با فروش محصولشان، برای سازمان خود سود کسب کنند.
کاتلر گسترش و کاربرد ابزارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل بازار، توسعه محصولات جدید، برنامه‌ریزی راهبردی و سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه را برای موفقیت مدیران بازاریابی توصیه می‌کند. وی مفهوم نیاز مشتری و ارزش‌آفرینی برای مشتری را به‌عنوان مهم‌ترین وظایف مدیران بازاریابی، جایگزین قیمت، فروش و توزیع نمود. او سازمان‌ها را متقاعد کرد که با مدل مشتری‌مداری فکر کنند و وفاداری مشتری را به‌دست آورند. اولین کتاب وی در حوزه بازاریابی برای بخش غیرانتفاعی در سال ۱۹۷۳ است که تکمیل تحقیقات وی در سال ۲۰۱۰ در کتابی با عنوان بازاریابی بخش عمومی تألیف شده‌است.


مهم ترین کتاب در زمینه بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی ایشون هست که انتشارات اموخته چاپ کردند و تعداد چاپ های بسیاری هم انجام شده و این کتاب برای تمام متخصیصن بازاریابی توصیه میشود.این کتاب از ۵ بخش و ۲۴ فصل تشکیل شده که کامل ترین کتاب در زمینه بازاریابی میباشد بهمراه دو پیوست در انتهای کتاب امید آن میرود که با خواندن این کتاب که به نوعی دایره المعارف بازاریابی هست نکات خوبی را در زمینه بازاریابی فرا بگیریم ….

اقتصاد و فناوری

38 نظر برای "روزنوشت های بازاریابی ۳/ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳" ارسال شده
  1. با سلام و ادب خدمت شما و عزیزان مخاطب ..امیدوارم که مورد پسند واقع شود

    1. مدیر گفت:

      سلام و احترام
      خدا قوت
      موفق باشید…

  2. معزز گفت:

    مثل همیشه عالی
    دست مریزاد و خسته نباشید

  3. زینب نصیری قلعه بین گفت:

    بسیار عالی و هوشمندانه

  4. حسین حیدری گفت:

    سلام آقای مهندس حیدری بسیار عالی بود

  5. حسین حیدری گفت:

    سلام آقای مهندس حیدری
    از زحمات ارزنده شما ممنونم

  6. نژادپور گفت:

    سلام و احترام
    بسیار عالی
    موفق باشید

  7. مریم گفت:

    درود و عرض ادب
    بسیار عالی
    موفق و پیروز باشید

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود
      سپاسگزارم

  8. شایان حیدری گفت:

    بسیار توانگر

  9. محمد جواد گفت:

    متن با قلم سلیس و روانی نوشته شده بود که از مهارت نویسنده در بیان مطلب دارد

    1. مدیر گفت:

      سپاسگزارم
      درود برشما…

  10. حسینی گفت:

    آقای حیدری عزیز بسیار عالی. انگیزه و تلاش و پشتکار علمی

    1. مدیر گفت:

      درود برشما
      بی نهایت سپاس

  11. حسینی گفت:

    قابل تحسین است.

  12. مجيد اسدي گفت:

    خیلی عالی،،،،مطالب واقعا به جا و قابل تامل بود…ممنون از شما

  13. مجيد اسدي گفت:

    خیلی عالی،،،،مطالب واقعا به جا و قابل تامل بود…ممنون از شما
    بیشتر بنوسید لطفا

    1. مدیر گفت:

      با شکر از شما
      خوشحالم که مفید واقع شد…

  14. امیر گفت:

    عالی عالی مثل همیشه

  15. خاتمی گفت:

    حرفه ای ترین،مسئولیت پذیر و پشتکار عالی
    لطفا ما را به محفل علم بازاریابی بیشتر دعوت کنید

    1. مدیر گفت:

      بی نهایت سپاس
      ممنون از توجه شما
      انشاالله ادامه داره…

  16. آرزو رفیعی گفت:

    با سلام
    مثل همیشه تلاش و پشتکارتون قابل تحسینه .
    با آرزوی موفقیت و پیروزی

    1. مدیر گفت:

      سلام و احترام
      رضایت شما باعث دلگرمی ماست
      سربلند باشید…

  17. سعید یعقوبی گفت:

    عالی . ممنون از اطلاعات مفیدتون

  18. علی پور کنفی گفت:

    آقای حیدری آرزومند موفقیت شما هستم

  19. Rakanafi گفت:

    احسنت آقا حیدری موفق باشد

  20. محمد آرمان گفت:

    چقدر عالی و درجه یک مثل همیشه

  21. محمد معصومی گفت:

    سلام.فزامرز جان مثل همیشه عالی و کامل.دست شما درددنکنه

  22. ابوالفضل رئیسی گفت:

    جامع و مفید
    به امید موفقیت

  23. مهدی قاسمی گفت:

    ممنون از شما کتاب فوق العاده خوبی رو معرفی کردید
    ممنون از توضیحاتتون

  24. حامد کیومرثی گفت:

    عالی مثل همیشه آقای حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *