تهران روی گسل زلزله و همچنان قیمتهای نجومی مسکن / متری ۸۳ میلیون تومانی متر مربع

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مدرن۲۱ , به نقل از صفحه اقتصاد در گفتگو با دکتر مرتضی بسطامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله , دلایل رونق داشتن خرید و فروش واحدهای مسکونی گران قیمت در مناطق لرزه خیز کلانشهر تهران و بی توجهی به وجود گسل های بزرگ زلزله، بررسی شده است :

کلانشهر تهران در حال حاضر حدود ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و به یک تعبیر از روز اول نوروز سال ۱۱۶۵ شمسی و به برداشت درست از تقویم هجری شمسی از روز ۲۲ اسفند ۱۱۶۴ شمسی (۱۷۸۶ میلادی)، به علت موقعیت استراتژیک آن، به عنوان پایتخت ایران برگزیده شد.

به طور کلی، پستی ها و بلندی ها و وجود ناهمواری های فراوان، از وجود گسل های متعدد در کلانشهر تهران و دشت تهران خبر می دهد. در دهه های اخیر، گسل های متعدد و بزرگ از جمله گسل شمال تهران، گسل نیاوران، گسل پردیسان، گسل شمال ری و گسل جنوب ری شناسایی شده اند و هر کدام از این گسل ها، توانایی ایجاد زلزله مخرب بیش از ۷ ریشتر را دارند.

با این حال، قیمت مسکن در کلانشهر تهران، روند صعودی داشته و در تیر ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در کل کلانشهر تهران به ۴۱.۷ میلیون تومان و در منطقه یک شهرداری تهران به ۸۳.۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *