بهاری برای بقا… / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

بهاری برای بقا…
هفته بیست و پنجم لیگ برتر از عصر دیروز آغاز شد و در یکی از این چهار دیدار، صنعت نفت آبادان میزبان مس کرمان بود. این بازی، از لحاظ بقا، بسیار مهم و حیاتی بود و در نهایت،زرد پوشان آبادانی بودند که توانستند برنده جدال شش امتیازی در تقابل با مس کرمان شوند. مسی ها، همچنان با بیست و یک امتیاز،در رتبه چهاردهم جدول باقی ماندند. آبادانی ها با شانزده امتیاز، بیش از پیش، به کرمانی ها نزدیک شده اند.
……………………………………………………….
صنعت نفت آبادان، فصل خوبی را پشت سر نگذاشت. تغییرات پی در پی مربیان، نداشتن ثبات بر روی نیمکت و همچنین عدم دسترسی به بودجه کافی برای خرید بازیکن با کیفیت، این تیم را تا آستانه سقوط آورده است. آبادانی ها، قبل از برگزاری این بازی، تنها به دو برد در بیست و چهار هفته اخیر، دست پیدا کرده بودند؛ دو برد خارج از خانه مقابل نساجی مازندران و هوادار تهران. نفتی های آبادان، در یک عملکرد عجیب، تا به حال در این فصل، در خانه خود بردی نداشته اند. بالاخره دیشب، این طلسم با عبدالله ویسی، شکسته شد و آنها با کسب این برد، توانستند هواداران را به تیم، برای جنگیدن و ماندن در لیگ برتر، امیدوار کنند.
شاگردان عبدالله ویسی، سیزده امتیاز از قبل در حساب خود داشتند و با کسب این برد، شانزده امتیازی شدند و به پنج امتیازی مس کرمان رسیدند. در حالیکه تنها پنج بازی تا انتهای فصل باقی مانده، این اختلاف امتیاز، می تواند همواره کاسته شود و در هفته های بعدی، ممکن است جای دو تیم در جدول عوض شود.
البته ناگفته نماند که این دیدار، از حواشی در امان نبود. شاید وجود یک کمک داور بین المللی یعنی محمدرضا ابوالفضلی، تفاوت ها را رقم زد و با کمک به داور اصلی، تأثیر بسزایی در نتیجه انتهای بازی داشت. قبل از گرفتن پنالتی برای صنعت نفت در دقایق پایانی، کرمانی ها هم در آنسوی میدان، معترض به اعلام پنالتی از سوی داور بودند که سید وحید کاظمی، دستور به ادامه بازی داد.
به همین دلیل، بعد از بازی در مصاحبه های بازیکنان مس دیده می شد که اعتراض های شدیدی به تصمیمات تیم داوری داشتند. این پایان کار نبود و شاهد بیانیه مس کرمان در اعتراض به قضاوت جنجالی سید وحید کاظمی بودیم. صحنه‌های مشابه و تصمیمات شک بر انگیز، می تواند سرنوشت دو تیم را در پایان لیگ، تا حد زیادی تغییر دهد
حالا هر پنج دیدار باقی مانده، برای هر کدام از از این دو تیم، حکم یک فینال را دارد. لغزش و از دست دادن امتیاز، می تواند به مثابه نزدیک‌تر شدن به ورطه و منطقه سقوط باشد.
صنعت نفت آبادان در پنج هفته آینده، باید در مقابل تیم های پیکان، نساجی، استقلال، ذوب آهن و گل گهر صف آرایی کند. تقابل با سه تیم استقلال، ذوب آهن و گل گهر،جزء دیدار های سخت نفتی ها محسوب می شود. مس کرمان هم وضعیت بسیار مشکلی در هفته های آخر دارد. پرسپولیس، مس رفسنجان، تراکتور، ملوان و سپاهان، حریفان بعدی تیم فرزاد حسین خانی در پنج بازی آتی هستند.
اگر کار به امتیازات برابر برسد، تیم مس کرمان دست بالاتر را دارد؛ به خاطر اینکه عملکرد آنها، در بازی های رو در رو و مستقیم، نسبت به صنعت نفت آبادان بهتر است.
این کورس دو اسبه در انتهای جدول، لیگ بیست و دوم را جذابتر می کند و ما تماشاگر دو رقابت حساس در بالا و پایین جدول هستیم.
بودن یا نبودن؛ ماندن یا رفتن؛ مسئله این است…
باید منتظر ماند و دید که در کنار نفت مسجد سلیمان که تقریبا، سقوطش به لیگ یک، قطعی است، کدام یک از این دو تیم ریشه دار، بار سفر را برای خداحافظی با لیگ برتر، می بندند.

معین احمدوند / با شگاه خبرنگاران آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *