با نوین ترین شیوه کلاهبرداری در کرج آشنا شوید! / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

در چند سال اخیر همزمان با افزایش ثبت شرکت های صوری در زمینه لوازم خانگی، در یک ماه گذشته شاهد این امر بوده ایم که شرکت های بیشتری در این مورد فعال شده و در روز روشن از مردم کلاهبرداری می کنند.

به گزارش اقتصاد و فناوری: یکی از همان شرکت ها که سابقه مدید و طولانی در این قضیه دارد، شرکت پ. ت. ر. ا است. شرکتی که دفتر مرکزی اش در محله آرارات تهران و شهرک فجر واقع شده و بیست و نه شعبه دیگر در اقصی نقاط پایتخت دارد.

حال در اتفاقی جدید، این شرکت اولین شعبه اش را در کرج تاسیس کرده و در محدوده مرکز منطقه هفت کرج نهادینه شده و دفتر دارد.
این دفتر بیش از پانزده اپراتور تلفنی دارد و سهم عمده ای از آنها را خانم ها تشکیل می‌دهند. تمامی اپراتورهای تلفنی در تلاش هستند که با دروغ پردازی و صحبت های کذب، مشتریان را وادار به خرید اجناس کنند. اما فقط مشکل به اینجا ختم نمی شود و معضلات این دفتر تنها در این موارد نیست.

در واقع روند کاری آنها به این شکل است که اپراتورها(بازاریاب ها) شماره های مشتریان خود را از چندین سال قبل در اختیار دارند-که در ازای دریافت هزینه و مبلغی قابل توجه-این کار از طریق پشتیبانی شرکت شاتل(آریا رسانه تدبیر) برای آنها انجام می شود.
شرکت شاتل شماره ها و آدرس های اکثر مشتریان قدیمی را در اختیار شرکت پ. ت. ر. ا می گذارد.

پس از برقراری تماس میان اپراتور و مشتری، حال موقع توضیحات طولانی از سوی اپراتور فرا می رسد. توضیحاتی که به هیچ وجه سندیتی ندارد و نمی توان به آنها اعتماد کرد.
آنها با نام بردن از امتیازات ویژه ای همچون اقامت رایگان در لاکچری ترین ویلاهای شهر گلوگاه استان مازندران، استفاده از کارت‌های اعتباری سین. الف. واو در جهت خرید لوازم خانگی اعم از یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و فرش بدون هیچ نوع بازپرداختی و لوازم و اجناس دیگری همانند سرخ کن و خرت و پرت های دیگری مثل همزن برقی و هزاران موارد، مشتریان را برای خرید این حجم از وسایل خانگی وسوسه می کنند.

باید اعتراف کرد که متاسفانه برخی از مردم به راحتی این مقدار بالا از دروغ را باور می کنند و از قضایا و پشت پرده آن، اطلاعی ندارند.

جالب اینجاست که آنها بابت تقدیم کردن هدیه از مشتری پول دریافت می کنند؛ هدایایی که در اکثر مواقع از طرف مشتریان، بی کیفیت گزارش شده و حتی سفارش های اصلی هم از این قاعده مستثنی نیستند. کارتون ها و جعبه‌هایی هم بوده‌اند که پوچ و خالی به دست مشتریان رسیده و شرکت پ. ت. ر. ا بابت رقم زدن چنین فجایعی، چیزی حدود دو میلیون تومان علی الحساب هنگام ثبت سفارش و نزدیک به ده میلیون تومان هم موقع تحویل حضوری اجناس، از مشتریانی که از هیچ چیز خبردار نیستند، به آسانی دریافت می کند.

پلیس فتا بارها و بارها نسبت به وجود و کلاهبرداری شرکت هایی به مثابه پ. ت. ر. ا هشدار داده اما با این حال قصه این شرکت، وقتی جالب تر و خواندنی تر می شود که مجوز این شرکت، هر ساله از سوی نهاد های مربوطه به طور خودکار تمدید می شود!
بعضی افراد که از حقیقت ماجرا چیزی نمی دانند، به راحتی هر چه تمام تر در تله و دام چنین شرکت هایی-که کارشان فقط و فقط اخاذی است-می افتند و بسیاری از پول خود را در این راه از دست می دهند.

این شرکت خدمات رایگانی از بعضی بانک های خصوصی و دولتی وصول می کند و به سهولت و در یک ظاهر قانونی و موجه، آن هم در روز روشن پول و مبالغ گزافی از مردم به جیب می زنند.

معین احمدوند/ خبرنگار اقتصاد و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *